Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi (MASKİ) Genel Müdürlüğü tarafından Akhisar’ın
Efendi, Atatürk ve Hürriyet mahallelerinde yürütülen yağmur suyu hattı ve ızgara
imalatı çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Toplam 32 milyon 250 bin TL yatırım bedeliyle
hayata geçirilen proje kapsamında 2 bin 600 metre yağmur suyu hattı ile 180 adet
tekil yağmur suyu ızgarası inşa ediliyor. Çalışmaları yerinde inceleyen Manisa
Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, vatandaşların yaşam kalitesini artıracak
yatırımları sürdürdüklerini söyledi.
Proje kapsamında Efendi Mahallesi’nde 1400 metre, Atatürk Mahallesi’nde 700 metre,
Hürriyet Mahallesi’nde ise 500 metre olmak üzere toplam 2 bin 600 metre yağmur
suyu hattı imal ediliyor. Özellikle yoğun yağış dönemlerinde yaşanan su baskınlarının
önüne geçilmesi, mevcut altyapı kapasitesinin güçlendirilmesi ve vatandaşların günlük
yaşamını olumsuz etkileyen sorunların kalıcı olarak çözüme kavuşturulması
hedefleniyor. Başkan Besim Dutlulu’ya incelemeleri sırasında Akhisar Belediye Başkanı
Ekrem Kayserili, MASKİ Genel Müdürü Ali Kılıç, CHP İlçe Başkanı Hayriye Hacet, daire
başkanları, mahalle muhtarları ve teknik ekip eşlik etti.
“1999 Yılında Yapılan Projeyi Tamamlamak Bize Nasip Oldu”
Çalışmalarla ilgili açıklama yapan Başkan Dutlulu, “1999 yılından bu yana bu bölgeye
kapsamlı bir yatırım yapılmadı. Akhisar’da son yıllarda da yağmur suyu hattı
anlamında önemli bir çalışma hayata geçirilemedi. Ferdi Başkanımız döneminde
başlattığımız hazırlıkların ardından bugün bu projeyi uygulamaya geçirmenin
mutluluğunu yaşıyoruz. 1999 yılında planlanan projeyi tamamlamak bize nasip oldu.
Amacımız, yağmura ve sele karşı daha dirençli bir Manisa oluşturmak. Bunun için 17
ilçemizde çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
“27 Yıldır Bir Çivi Dahi Çakılmamıştı”
Büyükşehir Belediyesi ile uyum içinde çalıştıklarını belirten Akhisar Belediye Başkanı
Ekrem Kayserili, “MASKİ Genel Müdürlüğü ile yürütülen altyapı çalışmalarının
ardından Akhisar Belediyesi olarak üstyapı çalışmalarına başlayacağız.
Vatandaşlarımızın yoğun olarak kullandığı bu bölgelerde uzun yıllardır herhangi bir
yatırım yapılmamıştı. Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’nun öncülüğünde
önemli bir eksiklik gideriliyor. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” diye konuştu.
“Başkanımız Söz Verdi, Çalışmalar Başladı”Efendi Mahallesi Muhtarı Özgür Akcan ise “Mahallemizdeki yağmur suyu altyapısı
eskiydi ve yağışlı havalarda ciddi sıkıntılar yaşanıyordu. Özellikle okul çevresinde su
birikintileri oluşuyordu. Başkanımızın verdiği sözün ardından çalışmalar başladı.
Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu ve emeği geçenlere teşekkür ediyoruz”
ifadelerini kullandı.
Uzun yıllardır beklenen altyapı yatırımıyla birlikte, Akhisar’ın yoğun kullanılan
bölgelerinde yağmur sularının daha hızlı ve güvenli şekilde tahliye edilmesi
sağlanacak. Böylece hem trafik akışında yaşanan olumsuzlukların hem de iş yerleri ile
konutlarda meydana gelebilecek mağduriyetlerin önüne geçilmesi hedefleniyor.
İncelemelerin ardından Başkan Besim Dutlulu, Akhisar Belediye Başkanı Ekrem
Kayserili ile birlikte bölgedeki esnafı ziyaret ederek vatandaşlarla bir araya geldi.













